سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مذهبی
چهارشنبه 91 خرداد 24 :: 6:54 عصر ::  نویسنده : میرجواد موسوی اصل

 

امیر المومنین علی (ع) در حکمت 82 نهج البلاغه 5 سفارش مطرح نموده و فرموده اند اگر برای این موارد سفرهای طولانی هم انجام دهید و سوار بر شتران پرشتاب شوید، مانعی ندارد.

فارس: حجت الاسلام رفیعی سفارشهای 5 گانه حضرت علی(ع) به شیعیان را مطرح کرد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی کارشناس مذهبی در محل بعثه مقام معظم رهبری گفت: امیر المومنین علی (ع) در حکمت 82 نهج البلاغه 5 سفارش مطرح نموده و فرموده اند اگر برای این موارد سفرهای طولانی هم انجام دهید و سوار بر شتران پرشتاب شوید، مانعی ندارد.

حجت الاسلام  رفیعی گفت: حضرت علی (ع) در این 5 سفارش  فرموده  جز به خدا در زندگی امید نبندید، جز از گناه خود از هیچ چیز نترسید، اگر چیزی نمی دانید، از اظهار بی اطلاعی خجالت نکشید و شرم نکنید، اگر چیزی را نمی دانیداز یادگیری آن ابا نداشته باشید و بر شما باد همواره صبر و بردباری  پیشه کنید که صبر نسبت به ایمان مانند سر نسبت به بدن است.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: یکی از مصادیق صبر، همان صبر بر انجام اعمال و عبادت است. یکی از مصادیق صبر هم سازگاری با افرادی از همسفران است که ناسازگارند، یک مصداق صبر در ایام تشریق(مناسک اصلی حج) است، یک مصداق صبر در برابر تندخویی برخی ماموران تندرو وهابی است که گاهی بدون مستمسک با زائر برخورد می کنند.

وی گفت: یکی از مصادیق صبر درحالت طواف و عبادت و تحمل سختی اعمال  است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: خداوند در آیه 200 سوره آل عمران فرمود «یا ایها الذین امنوا اصبروا و صابروا  و رابطوا و اتقوا الله لعلکم تفلحون» یعنی همدیگر را به صبر داشتن دعوت کنید و خود صبور باشید و تقوا پیشه کنید تا رستگار شوید.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: در سوره عصر هم آمده است، «و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» یعنی همدیگر را به حق و به صبر توصیه و سفارش کنید.

وی گفت: در روایت آمده حضرت آدم وقتی خانه خدا را بنا کرد، خداوند فرمود از من چیزی بخواه که عرض کرد، می خواهم گناهم را که از میوه ممنوعه خورده ام ببخشی، خطاب آمد ،آن گناه برایت آمرزیده و بخشیده شده، اما بشارت می دهم تا قیامت هر کدام از فرزندانت در محل باب الملتزم(کنار درب خانه خدا) به گناهانش نزد پروردگار اعتراف کند، می بخشم.

حجت الاسلام رفیعی گفت: از امیر المومنین روایت شده که فرمود خدایا گناهانی که انجام داده ام و تو از من بهتر می دانی و نسبت به من آگاه تری را ببخش.




موضوع مطلب :



کد تقویم

FreeCod Fall Hafez